Sector
  • Havo Bovenbouw
  • Gymnasium bovenbouw
  • Tweedegraads lerarenopleiding
  • Eerstegraads lerarenopleiding
Leerplankundig thema
  • Vakintegratie
Vakspecifiek thema
  • Onderzoekend en ontwerpend leren
  • Natuurwetenschappelijke denk- en werkwijzen

Beeld van bètavernieuwing, vijf jaar NLT-onderwijs

23-1-2015
Hollaardt, B., & Blokhuis, C. (2012). Beeld van bètavernieuwing, vijf jaar NLT-onderwijs. Enschede: Stuurgroep Verankering NLT.
Deze uitgave is van belang voor schoolleiders, docenten, leerplanontwikkelaars en beleidsmakers. Het betreft een reflectie op de eerste vijf jaar nlt-onderwijs. Het boek bestaat uit negen portretten, die ieder vanuit een ander perspectief weergeven hoe nlt ontwikkeld en vormgegeven is. Het woord is daarbij aan leerlingen, docenten, medewerkers van universiteiten, hogescholen en instellingen voor onderwijsbeleid, en experts van onderzoeksinstituten. Verschillende onderwerpen die aan bod komen zijn: ontwikkeling van een nlt-module; regionale vaksteunpunten nlt; nlt op school en nlt op de universiteit.